زندگینامه لوکا مودریچ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
زندگینامه لوکا مودریچ
نوشته شده در پنج شنبه 9 مرداد 1393
بازدید : 1135
نویسنده : kahkeshani

در 9 سمپتامبر ۱۹۸۵در کرواسی متولد شد تاکنون در تیمهای دیناموزاگرب -زرینسکی موستار -، اینتر زاپاریسک -و تاتنهام بازی کردهاست و ۴۴ بازی ملی هم برای تیم ملی کرواسی انجام دادهاست.

او که لقب " کرویف بالکان " را به خود اختصاص داده ، از نظر سبک بازی و شکل ظاهری (به خصوص بینی کشیده و موهای بلوندش ) به جوانی های کرویف شباهت دارد (26 ساله ، 1.70 سانتی متر) ، بازیسازی است که کلاس خاص خودش را دارد . همیشه سعی می کند که به بهترین شکل هم تیمی هایش را ببیند و برایشان بازی بسازد . از آن دست از بازیکنان تکنیکی است که هواداران حاضرند برای دیدن بازیش بلیط استادیوم را بخرد . هافبکی است که با هوش و نبوغش ، میانه زمین را تسلط کند . در حقیقت هر بار که توپ به او می رسد ، می توان انتظار یک اتفاق را داشت .
البته شم گلزنیش خوب نیست اما دید و آمار پاس گلش نسبت به بازیکنی که 26 ساله است و در اوج دوران فوتبالش بسر می برد ، عالی به نظر می رسد .
جیمی ردنپ ، کاپیتان سابق اسپئرز او را این گونه توصیف می کند :" او مثل یک غول تمرین می کند و هرگز شکایت نمی کند . با توپ یا بدون توپ درون زمین کار می کند و می تواند با یک حرکت کوچک ، مدافع مقابلش را محو کند

شروعش آسان نبود . خانواده اش در گیر و دار جنگ در دهه 90 به کرواسی رفتند . پدر بزرگش توسط سربازان صربستانی به قتل رسید . او در هتل آدریاتیک در شهر زادار زندگی کرد ، شهری که مودریچ در آن تصمیم گرفت فوتبالش را شروع کند و حتی وقتی که اطرافیانش به زاتون ابراواکی رفتند ، او در آن جا باقی ماند .

مودریچ آن دوران را به یاد می آورد :" دوستانمان پیش از اتمام جنگ به خانه هایشان بر می گشتند و فکر می کردم که والدینم همین کار را انجام دهند اما آنها تصمیم گرفتند که اجازه دهند که پسرشان همان کاری را که می خواهد ، انجام دهد . "
مادرش خیاطی می کرد و پدرش پس از بازگشت از ارتش ، به عنوان مسئول فنی در فرودگاه زادار مشغول به کار شد . اما این هم بدون مشکل نبود . جور کردن پول مدرسه مودریچ آسان نبود . در سال 2000 ، او به آکادمی دینامو پیوست و پس از آن سه سال در زیرینیسکی بازی کرد . در حالی که تنها 18 سال داشت در موستار تبدیل به بهترین بازیکن لیگ بوسنی - هرزگوین شد .




به زاگرب برگشت . بازی را در اینتر زاپارسیچ آغاز کرد و با این باشگاه قراردادی ده ساله بست . در سال 2006 دوباره به دینامو پیوست که در این باشگاه سه لیگ ، دو جام حذفی و یک سوپرکاپ برد . نقش او در پیراهن تیم ملی کرواسی با حضور اسلاون بیلیچ پر رنگ تر شد چرا که این مربی اعتقاد ویژه ای به استعداد های او داشت و معتقد بود که لوکا ، جانشین است خلفی برای نسل طلایی کروات ها در دهه 90 که شوکر ، بوبان و پرسینچکی را داشت .

مودریچ که لقب " پرنده " را هم یدک می کشد ، در یورو 2008 خود را به عنوان یک ستاره جهانی مطرح کرد . یک گل زیبا به اتریش زد و در بازی مقابل آلمان عملکردی درخشان داشت . در مرحله یک چهارم یک نمایش درخشان دیگر مقابل ترکیه داشت اما کروات ها در ضربات پنالتی اوت شدند . اما این باعث نشد که بخشی از تیم برتر تورنمنت نباشد .

در یوروی اخیر ، مودریچ در مقابل " آدم کوتاه " های فوتبال جهان یعنی ستاره های اسپانیا ، عملکردی دخرشان داشت . کرواسی توسط سرخ ها در مرحله گروهی اوت شد . او 57 بازی ملی دارد که هشت گل زده است . عملکردش در یورو 2008 ، نگاه چندین باشگاه را به خودش جلب کرد . در نهایت با 21 میلیون یورو به تاتنهام پیوست تا تبدیل به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال کرواسی شود .
ناهماهنگی و مصدومیت باعث شد که در آغاز کارش در لیگ انگلیس توفیقی داشته باشد . اما در سال 2011 ، هواداران تاتنهام او را بهترین بازیکن تیمشان خواندند . تاتنهام پیشنهاد 25 میلیونی چلسی برای بازیکن کروات را رد کرد . پس از یوروی اخیر ، باز هم نگاه ها به او جلب شد و مشتریانش بیشتر شدند .

در چهار سال حضورش در لندن ، دو تغییر در سبک بازیش داشت . یکی این که پستش عقب کشیده شد . حالا می تواند به عنوان هافبک دفاعی هم بازی کند . تغییری که باعث شد آمار گلزنیش کاهش یابد . دومی هم به خاطر اولی است . او بیشتر به میانه زمین نزدیک شده تا به محوطه جریمه حریف و این باعث می شود که نقشش در تیم پر رنگ تر شود .

مودریچ که تا 2016 قرارداد داشت ، بی صبرانه منتظر پیوستنش به رئال مادرید بود . او تصمیم گرفت که تمرینات تاتنهام را تحریم کند که این با جریمه 100 هزار یورویی برایش همراه بود .
او پس از 24 ساعت به تمرینات تیم انگلیسی برگشت . تاتنهام در ازایش 50 میلیون یورو می خواست اما رئال مادرید فقط 33 میلیون یورو حاضر بود بدهد .
مودریچ در تیم لندنی 160 بازی رسمی داشت که 17 گل زد . در تیم ملی کرواسی هم در دو یورو و یک جام جهانی حضور پیدا کرد .

بعد از چندین هفته مذاکره، سرانجام دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام، مبلغ درخواستی اش را کاهش داد و و دو باشگاه برای انجام این انتقال روی مبلغ ۴۲ میلیون یورو (۳۳ میلیون پوند) به توافق رسیدند.
مودریچ ۲۶ ساله که بعد از یورو ۲۰۱۲ در تمرینات تاتنهام حضور پیدا نکرد، دستمزد ۱۲۰ هزار پوند در هفته از رئال دریافت خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: لوکا مودریچ , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: